Pagini

miercuri, 23 mai 2012

Tort diplomat

Buna!

Ce faceti?

Azi o sa va arat ce tort am avut eu de ziua mea. Obisnuiesc sa imi fac singura torul. Uneori prefer tortul normal , cel cu blat si crema, uneori tiramisu. De data aceasta am avut pofta de tort diplomat. Stiu ca exista multe retete pe internet , eu am o reteta 
" proprie". Initial aveam o reteta dar am modificat putin cantitatile pentru o iesi tortul putin mai mare.

Ca sa fiti curiosi sa cititi pana la final o sa va arat poza de final.
Asa a iesit tortuletul meu. 




Ingrediente:
  • 1 cana zahar ( 250 grame)
  • 1 cana lapte ( 250 ml )
  • 3-4 oua
  • 1000 ml frisca
  • 3-4 pliculete zahar vanilat
  • 30 grame gelatina " dizolvata" in sucul de fructe
  • fructe (o cutie ananas)
  • stafide

Preparare:

Se freaca zaharul cu ouale apoi se pun pe foc cu laptele.




Se tine amestecul pana se ingroase putin ca o ciulama.  Se pune gelatina pe foc  pana se topeste apoi o punem peste ciulama. De preferat in momentul in care a dat in primul clocot ciulamaua sa punem si gelatina. Eu masor gelatina cu o lingurita si pun suc de la ananas. Pun dublu linguritelor de gelatina. Un pliculet de obicei are 3-4 lingurite .Deci la 3 plicuri de gelatina vom pune 22 de lingurite de suc de ananas. 
Dam la rece ciulamaua. Punem zaharul vanilat. 



Batem frisca. 


Taiem fructele. Eu folosesc doar ananas si stafide. De data asta am pus pe fundul tavi si pe deaspura putina banana.


Stafidele le punem la inmuiat in apa calduta.

Intr-o forma ( eu am o oala pe care o folosesc numai pt tort diplomat, deoarece este cat platoul meu)    pe fundul caruia s-a asezat folie transparenta ( sau ungem cu unt) se aseaza felii de fructe si stafide.



Punem restul fructelor si stafidele peste ciulama. Amestecam cu frisca ( oprim pentru ornat) . Pumem amestecul in forma. 


Punem la frigider pana a 2-a zi .


Daca nu se desprinde de pe forma punem putin oala in apa calduta ( doar putin) si apoi rasturnam in platou.



La sfarsit ornam tortul cu frisca si cu fructe la alegere.
Eu am preferat kiwi si capsuni.



Yumyyyyyyy!!
Este delicios! Sper sa va placa si voua! Va pup!

4 comentarii:

  1. foarte fain ti-a iesit:)si imi place cum l-ai ornat:*

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow, arata foarte bine :D
    Sper ca ai avut o zi ... delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar e delicios...Asa il facea si mama si-mi placea la nebunie...Azi am facut si eu o placinta cu cirese :)

    RăspundețiȘtergere
  4. De cand l-am vazut la mine a plouat in gura,arata super si binenteles este si gustos

    RăspundețiȘtergere